Marketing, podstawowe informacje

Marketing to inaczej aktywny handel, który charakteryzuje się tym, że wychodzi naprzeciw potrzebom każdego klienta. Aby zabieg ten był owocny stosuje się taktyki pozwalające odgadnąć skryte potrzeby klienta, uświadomić i pobudzić potencjalnego nabywcę, by w efekcie umożliwić mu zaspokojenie tych potrzeb.

W marketingu kluczową rolę odgrywa świadomość, że klient oraz jego potrzeby i oczekiwania to najważniejszy element w biznesie. Jest tak, ponieważ jeżeli nie ma klientów, to również przedsiębiorstwo, jako takie nie ma racji bytu. Istotnym jest więc identyfikowanie i zaspakajanie potrzeb potencjalnego klienta, co zapewnia zyski przedsiębiorstwu i ciągłość jego funkcjonowania.

Marketing posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem “marketing” nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność.

W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:

– odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb

– opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji

– przygotowanie odpowiedniej strategii ceny i promocji

– reklama i informacja o produkcie, jak np. marketing wirusowy, product placement

Przedsiębiorczość, definicje
Przedsiębiorczość, to pojęcie określające dwa znaczenia. Jednym z nich jest cecha charakteru, drugim...
Szkolenie specjalistyczne
Za szkolenie specjalistyczne uznaje się  szkolenie mające na celu przekazywanie wiedzy głównie i bezpośrednio...
Fraszka , definicja
Wyraz fraszka pochodzi z włoskiego – frasca – co znaczy gałązka. W przenośni oznacza drobnostkę, błahostkę....
Merkury, planeta Układu Słonecznego
Merkury to jedna z planet Układu Słonecznego. Jest to planeta położona najbliżej Słońca, a zarazem najmniejsza...
Perspektywa, sztuka
Perspektywa rzeczywistość postrzegana naszym wzrokiem ma charakter przestrzeni, której trójwymiarowa...
Postimpresjonizm, sztuka
Postimpresjonizm- spadkobierca impresjonizmu; wykorzystał zdobycze impresjonistów z zakresu optyki....
Gramatyka, definicja
Gramatyka, będąca kluczowym działem językoznawstwa, stanowi fundamentalną strukturę każdego języka ludzkiego....
Mrożek Sławomir, życie i twórczość
Sławomir Mrożek urodził się w roku 1930 w Brzęcinie koło Brzeska. Jest on polskim prozaikiem i dramatopisarze...
Krew, budowa i funkcje
KREW to płyn ustrojowy, który poprzez układ krążenia spełnia funkcję transportową oraz pozwala na komunikowanie...
Aglomeracja, definicja
Aglomeracja to określenie używane bardzo często w urbanistyce. Oznacza ono obszar charakteryzujący się...
Krall Hanna, życie i twórczość
Hanna Krall urodziła się 20 maja 1935 roku w Warszawie, jest dziennikarką oraz pisarką o żydowskim pochodzeniu....
Sponsoring, definicja
Sponsoring polega na przekazywaniu gotówkowego lub innego wsparcia beneficjentowi, aby uczynić jego działalność...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *