Sponsoring, definicja

Sponsoring polega na przekazywaniu gotówkowego lub innego wsparcia beneficjentowi, aby uczynić jego działalność możliwą z finansowego punktu widzenia, czasami z powodów altruistycznych, jednak zwykle, aby uzyskać różnego rodzaju reklamowe, PR lub marketingowe korzyści. Wsparcie może składać się ze środków finansowych (np. w przypadku nagród) lub darowizn w naturze (np. trofea i inne nagrody). Beneficjentem może być organizacja lub osoba. Niektórzy sponsorzy mogą wykazywać tendencje filantropijne, zdarza się to jednak rzadko, bo gra ma charakter komercyjny.

 

Kwalifikacja sponsoringu:

–  Osobowy

–  Instytucjonalny

–  Projektowy

 

Sponsoring bywa dość często rozumiany jako forma dobroczynności (filantropii) i to zarówno przez sponsorów jak i sponsorowanych. Jednak dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji. Możemy powiedzieć, że sponsoring jest to działanie marketingowe, promujące firmę, usługę lub produkt w związku z wizerunkiem czy prestiżem, które ma przynieść określone korzyści sponsorowi, niekoniecznie w krótkim przedziale czasowym. Sponsoring opiera się na regule „ Daję, abyś dał”.

 

Epoka wiktoriańska
Epoka wiktoriańska, obejmująca lata panowania królowej Wiktorii od 1837 do 1901 roku, jest jednym z najbardziej...
Płazy, charakterystyka
Płazy to zwierzęta należące do gromady kręgowców. Są to zwierzęta ziemno wodne, czyli przystosowane do...
Czarna dziura, powstawanie i cechy
CZARNA DZIURA to zjawisko, które powstaje w skutek zapadnięcia się gwiazdy o dużej masie. Charakteryzuje...
Wihajster
Pochodzenie tego słowa jest nie do końca jasne, ale powszechnie uważa się, że zostało ono zapożyczone...
Wszechświat - kosmos
Wszechświat to na dobrą sprawę dosłownie wszystko, co nas otacza a nawet więcej. Wszechświat to wszystko,...
Krystalizacja, definicja
Krystalizacja jest procesem polegającym na wytwarzaniu się ciała krystalicznego, którego cechą charakterystyczną...
Absolut
Termin ten wywodzi się z filozofii i oznacza idealny byt istniejący bez przyczyny, jego istnienie jest...
Logotyp, definicja
Logotyp forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę,...
Kasprowicz Jan, życie i twórczość
Jan Kasprowicz był znakomitym polskim poetą, dramaturgiem i krytykiem literackim. Był jednym z wybitniejszych...
Twain Mark, życiorys i twórczość
Mark Twain to pseudonim Samuela Langhome Clemens, amerykańskiego pisarza pochodzącego ze Szkocji, satyryka...
Albinizm, charakterystyka
Albinizm- to choroba genetyczna, która polega na zaburzeniu wytwarzania melaniny(barwnika skóry, włosów,...
Jan Paweł II
Jan Paweł II, czyli Karol Józef Wojtyła to pierwszy Polak, który został papieżem. Karol Wojtyła urodził...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *