Charakterystyka Króla Maciusia – wypracowanie, J. Korczak

Wypracowanie dotyczy króla Maciusia, tytułowego bohatera książki autorstwa Janusza Korczaka i jest jego charakterystyką. Główny bohater, to kilkuletni chłopiec, który zasiada na tronie po śmierci swego ojca, króla. Maciuś, jako król ma do wypełnienia wiele ważnych obowiązków, wśród których nie ma czasu na zabawę i beztroskę. Maciuś buntuje się przeciwko władzy dorosłych i zaprowadza własne rządy, które niestety źle wpływają na funkcjonowanie państwa. Maciuś był mądrym chłopcem, bo chciał dobrze zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Zrozumiał, że w pojedynkę nie da się rządzić, a władanie królestwem przerosło jego możliwości. Dlatego tez podzielił władzę między siebie i ministrów. Maciuś miał dobre serce, pragnął szczęścia dla wszystkich swoich poddanych. Jednak zabrakło mu wiedzy i umiejętności, by móc rządzić swymi poddanymi. Wypracowanie zawiera 448 wyrazów / 2991 znaków.

Król Maciuś Pierwszy jest tytułowym bohaterem książki autorstwa Janusza Korczaka pod tym samym tytułem. Maciuś był synem króla, Stefana Rozumnego. Po jego śmierci, w wieku dziesięciu lat, zasiadł na tronie i objął władzę w państwie.

Zasiadając na tronie nie miał pojęcia o rządzeniu, nie umiał nawet dobrze pisać i czytać. Ale dzięki swemu uporowi i wytrwałości nauczył się tego. Nie zdawał sobie sprawy z tego, że sprawowanie władzy jest tak trudne i niezwykle odpowiedzialne.

Sprawowanie władzy było dla niego uciążliwe, bo nie mógł pozwolić sobie na zabawę i beztroskę. Pragnął bawić się z przyjaciółmi. Ciężko mu było wypełniać obowiązki władcy. Bardzo mu ta władza ciążyła. Jednak, gdy trzeba było to potrafił przerwać nawet najlepszą zabawę, by podejmować ważne decyzje.

Nie zawsze zgadzał się z dorosłymi i buntował się przeciwko ministrom. Nawet ich aresztował. Ale gdy tylko ich zabrakło, to zdał sobie sprawę, że sam nie umie rządzić i podejmować właściwych decyzji. Zrozumiał, że w pojedynkę nie da się sprawować władzy.

W swoich decyzjach kierował się dobrem dzieci. Postanowił wprowadzić reformy, dzięki którym dzieci miały mieć lepsze i łatwiejsze życie. Powołał parlament dziecięcy, ale doszedł do wniosku, że dzieci nie umieją prowadzić dyskusji, tylko się kłócą. W kraju zapanował chaos i nieład. Maciuś bardzo martwił się o swoich poddanych. Starał się być odpowiedzialny za swoje czyny. Jednak nie potrafił przewidzieć konsekwencji swoich działań.

Maciusia cechowała również odwaga. Brał udział w wojnie i wykazał się sprytem. Pokonał wrogów. Dzielnie walczył i bronił swojej ojczyzny.

Był tez chłopcem honorowym, potrafił przebaczyć Felkowi, który go zdradził.

Maciuś miał dobre serce. Najbardziej czego pragnął to dobrego i szczęśliwego życia dla swoich poddanych. Najbardziej zależało mu na dobru dzieci.

Nie zawsze podejmował trafne decyzje. Kierując się dobrem i szczęściem dzieci omal nie doprowadził kraju do ruiny. Nie liczył się z wydatkami, spełniał zachcianki dzieci. Nie miał rozeznania w sytuacji kraju. Jednak był wiernym i oddanym przyjacielem, potrafił wybaczyć zdradę i złe zachowanie przyjaciela. Starał się również łagodzić sytuację z obcymi krajami, by unikać wojen, ale nie w każdym przypadku mu się to udało.

Maciuś był też naiwny i łatwo ulegał wpływom. Dał się omotać dziennikarzowi, który go oszukał i sprowadził na niego nieszczęście. Maciuś przegrał kolejną wojnę i został uwięziony, a następnie zesłany za karę na bezludną wyspę.

Maciuś był dobrym chłopcem i starał się być dobrym władcą. Jednak brak wystarczającej wiedzy i umiejętności doprowadziły do jego klęski. Jako mały i niedoświadczony chłopiec nie był wstanie zaprowadzić rządów, które sprawiłyby, że w kraju żyłoby się dobrze, szczęśliwie i bezpiecznie. Władanie królestwem przerosło jego możliwości. Nie sprawdził się jako władca. Za to był wspaniałym, wiernym i oddanym przyjacielem. Okazał się tez dzielnym i odważnym żołnierzem. Brał udział w wojnach i je wygrywał. Bronił swojej ojczyzny.

"The worst day in my life" - wypracowanie po angielsku.
The worst day in my life. The worst day in my life happened about three months ago but I can still remember everything very clearly. I woke...
Przyczyny i skutki reformacji w Europie – wypracowanie, referat z historii
Pod koniec wieków średnich nastąpił wyraźny upadek autorytetu i znaczenia Kościoła katolickiego. Szczególnie wyraźne było to tam, gdzie Kościół...
„Koniec wieku XIX” interpretacja wiersza, Kazimierz Przerwa Tetmajer
„Koniec wieku XIX” interpretacja wiersza Kazimierza Przerwy- Tetmajera „Koniec wieku XIX” to jeden z wierszy Kazimierza Przerwy Tetmajera. Utwór...
Soplicowo jako centrum polszczyzny- „Pan Tadeusz”, wypracowanie
„Pan Tadeusz” – dwór w Soplicowie jako centrum polszczyzny „Pan Tadeusz” dzieło Adama Mickiewicza powstało przede wszystkim jako wyraz...
„Przesłanie Pana Cogito” - interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta
„Przesłanie Pana Cogito” interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta Podejmując się analizy utworu Zbigniewa Herberta pan Cogito należy zaznaczyć,...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *