Test z lektury „O psie, który jeździł koleją” R. Pisarskiego

Quizy i testy na temat książki "O psie, który jeździł koleją" Romana Pisarskiego to fascynujące narzędzia edukacyjne, które pozwalają zarówno uczniom, jak i miłośnikom literatury zgłębić tę wzruszającą opowieść. Testy z lektury oferują różnorodne pytania, od prostych faktów po bardziej złożone kwestie dotyczące charakterystyki postaci, wydarzeń i głównych motywów książki.

Książka opowiada historię Lampo, psa, który po zostaniu opuszczonym przez swojego właściciela, zaczyna samotne podróże pociągami po Włoszech. Jego niezwykła więź z ludźmi, zwłaszcza z zawiadowcą jednej ze stacji, oraz zdolność do nawiązywania kontaktów z lokalnymi społecznościami, czynią go ulubieńcem i symbolem.

Testy i quizy związane z tą lekturą pozwalają na głębsze zrozumienie tej opowieści. Obejmują one pytania dotyczące zachowań Lampo, jego interakcji z ludźmi i wpływu, jaki wywiera na życie innych postaci. Są to doskonałe narzędzia dla nauczycieli do oceny zrozumienia lektury przez uczniów, jak również świetna okazja dla czytelników do sprawdzenia swojej pamięci i analizy treści książki.

Każdy quiz czy test stanowi cenne uzupełnienie lekcji literatury, zachęcając do dyskusji i refleksji nad tak ważnymi tematami, jak przyjaźń, lojalność i wolność. Dzięki temu uczniowie mogą nie tylko lepiej zrozumieć książkę, ale także rozwinąć umiejętności krytycznego myślenia i analitycznego podejścia do literatury.

Poniższy test ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu opanowałeś/aś treść lektury „O psie, który jeździł koleją” R. Pisarskiego. Powtórz najważniejsze wiadomości, przygotuj się do sprawdzianu lub kartkówki, rozwiąż test zbudowany z 19 pytań i sprawdź Swoją wiedzę.


Głównym bohaterem książki R. Pisarskiego, jak sam tytuł wskazuje, jest pies. Jest to jednak pies niezwykły, bo lubił podróżować pociągami. Pies wiedział, gdzie jeżdżą pociągi i w jakich godzinach. Pewnego dnia na jednej ze stacji przygarnął go zwiadowca, nakarmił i postanowił zabrać do domu, jako towarzysza zabaw dla swoich dzieci. Pies jednak wolał spędzać czas na stacji kolejowej swojego nowego pana. Pies często znikał, co początkowo martwiło jego opiekuna. Jednak, gdy się zorientował, że pies podróżuje, uspokoił się nieco. Jednak podczas jednej z podróży, pies uległ wypadkowi i został ściśnięty drzwiami pociągu. Ranny pies wypadł z pociągu i został przygarnięty przez pewną wieśniaczkę, u której spędził całą zimę. Wciąż jednak tęsknił za swoim panem i jego rodziną, dlatego postanowił odejść.


Test z lektury „O psie, który jeździł koleją”

1. Co po włosku oznaczało słowo “Lampo”?





2. Co potrafił robić tytułowy pies z książki “O psie, który jeździł koleją”?





3. Co stało się z Lampo na stacji w Paola?





4. Co zawiadowca chciał kupić Lampo za to, że był dobrym kolejarzem?





5. Gdzie Lampo zwykle czekał na swojego pana?





6. Gdzie mieszkał zawiadowca, który przygarnął Lampo?





7. Ile dzieci miał zawiadowca stacji?





8. Jak długo Lampo był pod opieką wieśniaków?





9. Jak zawiadowca nazwał psa?





10. Jakiego bohaterskiego czynu dokonał Lampo?





11. Kto dokarmiał Lampo?





12. Kto pomógł wsiąść Lampo do pociągu jadącego do Marittimy?





13. Kto przygarnął psa na stacji Marittima?





14. Kto widział Lampo w Turynie?





15. Kto znalazł ciężko rannego psa?





16. W jaki sposób zawiadowca przemycił psa do pociągu?





17. W jakim kraju rozgrywają się wydarzenia książki Pisarskiego?





18. Za jaką kwotę amerykański filmowiec chciał odkupić Lampo?





19. Jak miały na imię dzieci zawiadowcy?







Dodatkowe pytanie i odpowiedzi do lektury “O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego.

1. Pytanie: Jakie było ulubione miejsce Lampo na stacji kolejowej?

Odpowiedź: Ulubionym miejscem Lampo na stacji kolejowej było zazwyczaj miejsce, skąd mógł obserwować przyjeżdżające i odjeżdżające pociągi, co pozwalało mu planować swoje kolejne podróże.

2. Pytanie: Jak mieszkańcy i pracownicy kolejowi reagowali na Lampo?

Odpowiedź: Mieszkańcy i pracownicy kolejowi bardzo polubili Lampo. Traktowali go z sympatią i często dokarmiali, a jego obecność na stacji była dla wielu źródłem radości.

3. Pytanie: Jakie cechy charakteru Lampo były najbardziej wyraźne w książce?

Odpowiedź: W książce Lampo przedstawiany jest jako niezwykle inteligentny, lojalny i przyjazny pies. Jego odwaga i zdolność do nawiązywania przyjaźni z ludźmi są również ważnymi elementami jego charakteru.

4. Pytanie: W jaki sposób Lampo radził sobie z podróżowaniem pociągami?

Odpowiedź: Lampo wykazywał zdumiewającą zdolność do rozpoznawania pociągów i ich rozkładów jazdy. Potrafił samodzielnie wsiadać i wysiadać z odpowiednich pociągów, aby dotrzeć do wybranych miejsc.

5. Pytanie: Jakie jest główne przesłanie książki?

Odpowiedź: Głównym przesłaniem książki jest ukazanie niezwykłej więzi, jaka może powstać między człowiekiem a zwierzęciem, oraz wartości takich jak przyjaźń, lojalność i niezależność. Historia Lampo podkreśla również, jak ważne w życiu jest posiadanie celu i wolności.

Oczywiście, oto kilka dodatkowych pytań z odpowiedziami dotyczącymi książki “O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego:

6. Pytanie: Jaki był pierwszy pociąg, którym podróżował Lampo?

Odpowiedź: Książka nie podaje dokładnych informacji o pierwszym pociągu, którym podróżował Lampo. Skupia się raczej na jego zdolności do rozpoznawania i wybierania różnych pociągów do podróżowania.

7. Pytanie: Jak reagowali inni pasażerowie na obecność Lampo w pociągu?

Odpowiedź: Wielu pasażerów była zaskoczona, ale również zadowolona z obecności Lampo. Pies szybko zyskiwał ich sympatię swoim przyjaznym zachowaniem.

8. Pytanie: Co zrobił zawiadowca, aby uczcić pamięć Lampo po jego śmierci?

Odpowiedź: Aby uczcić pamięć Lampo, zawiadowca zorganizował uroczystość, podczas której wspominano psa i jego wyjątkowe życie. Miejsce, gdzie Lampo spędzał czas na stacji, często stało się symbolicznym punktem pamięci.

9. Pytanie: Jakie były ulubione miejsca Lampo do odwiedzania podczas jego podróży?

Odpowiedź: Lampo często wracał do miejsc, gdzie był dobrze traktowany i gdzie mógł spotkać przyjaznych ludzi. Ulubione miejsca Lampo nie są dokładnie opisane w książce, ale sugeruje się, że były to różne stacje kolejowe, gdzie czuł się akceptowany i bezpieczny.

10. Pytanie: Czy w książce pojawiają się inne zwierzęta oprócz Lampo?

Odpowiedź: Książka koncentruje się głównie na Lampo, ale mogą pojawiać się epizodyczne wzmianki o innych zwierzętach, które jednak nie odgrywają znaczącej roli w historii.

Test z lektury „Jądro ciemności” J. Conrada
Poniższy test ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu opanowałeś/aś treść lektury „Jądro ciemności” Conrada....
Test z lektury „Jacek, Wacek i Pankracek” m. Jaworczakowej
Poniższy test ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu opanowałeś/aś treść lektury „Jacek, Wacek i Pankracek” ...
Ustrój Rzeczpospolitej Polskiej- test
Konstytucja to akt normatywny państwa, ustawodawczy, z którym musza być zgodne wszystkie akta niższego...
Test przesiewowy PHQ-2 online na depresję
Czym jest Test PHQ-2? Test PHQ-2 to szybka i skuteczna metoda przesiewowa służąca do oceny obecności...
Tkanki roślinne - budowa i funkcje
Test z biologii (gimnazjum), sprawdzający Twoje wiadomości o tkankach roślinnych. Rozwiąż test składający...
Test z lektury „Don Kichot” M. Cervantesa
Test sprawdzający Twoją znajomość lektury „Don Kichot” M. Cervantesa (gimnazjum). Powtórz najważniejsze...
Test z lektury „Wspomnienia wojenne” K. Lanckorońskiej
Rozwiąż test i przygotuj się na sprawdzian z języka polskiego. Przekonaj się czy wiadomości, które posiadasz...
Test z lektury „O krasnoludkach i sierotce Marysi: M. Konopnickiej
Test z języka polskiego ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu opanowałeś / aś treść lektury szkolnej...
Test z lektury „Opium w rosole” M. Musierowicz
Powtórz najważniejsze wiadomości i przygotuj się do sprawdzianu lub kartkówki z języka polskiego, z materiału...
Test z lektury „Charlie i fabryka czekolady” R. Dahla
Zapraszamy do rozwiązania poniższego testu, dzięki któremu dowiesz się, w jakim stopniu opanowałeś/aś...
Tkanki: budowa, rodzaje, funkcje - test z biologii
Test z biologii (gimnazjum, liceum) dotyczący tkanek, ich budowy, rodzajów i funkcji. Rozwiąż test składający...
Test z lektury „Krew elfów” A. Sapkowskiego
Poniższy test ma na celu sprawdzenie, w jakim stopniu opanowałeś/aś treść lektury „Krew elfów” A. Sapkowskiego....