Reklama, definicja

Reklama mówimy o niej w sposób bezosobowy, za pieniądze prezentuje się produkt lub usługę. Dzieje reklamy: era przed marketingowa, era informacji masowej, era badań. Każda reklama musi spełniać formułę AIDA (A- zwróć uwagę, I- wzbudź zainteresowanie, D- wywołaj chęć posiadania, A- nakłoń do kupna). Reklama nie może pozostać niezauważona. Musi przede wszystkim przyciągnąć uwagę odbiorcy. Fakt, że odbiorca zwrócił uwagę na reklamę, nie oznacza jeszcze, iż będzie chciał go nabyć. Przedstawione argumenty i reklamy muszą wywołać chęć posiadania u odbiorcy. Końcowa część reklamy powinna przekształcić wzbudzoną w odbiorcy chęć posiadania w konkretne działanie.

 

Cele reklamy: informowanie, nakłanianie, przypominanie. Język reklamy, czyli komunikat językowy, język sloganów, który wyróżnia: hasło, apel, dyrektywa, dewiza, sentencja, używany w celu zachwalenia towaru, do wzbudzenia chęci kupna i skorzystania z usługi; wpływa na świadomość odbiorcy przez stereotyp, oklepany zwrot, komunał, często w funkcji sentencji, pozytywnej, zwięzłej maksymy. Podstawą skutecznej kampanii reklamowej jest istota, czas i miejsce.

Komunikacja, definicja i rodzaje
KOMUNIKACJA to czynność określana, jako proces polegający na wymianie informacji, która zachodzi pomiędzy...
Narzędzia przesiewowe
Celem narzędzia przesiewowego nie jest postawienie ostatecznej diagnozy, ale wskazanie osób, które mogą...
Broszkiewicz Jerzy, życie i twóczość
JERZY BROSZKIEWICZ urodził się 6 czerwca 1922 roku we Lwowie, zmarł natomiast 4 października 1993 roku....
Goethe Johan, życie i twórczość
Johann Wolfgang von Goethe urodził się 28 sierpnia 1749 roku we Frankfurcie nad Niemnem, zmarł w marcu...
Dąbrowska Maria, życie i twórczość
Maria Dąbrowska z domu Szumska, urodziła się 6 października 1889 roku w Russowie pod Kaliszem, zmarła...
Polskie wynalazki - Kamizelka kuloodporna
Kamizelka kuloodporna – specjalny ubiór wykonany w formie przypominającej kamizelkę, mający chronić przed...
Agresja , etologia , definicja
Wyraz agresja pochodzi z języka łacińskiego – aggresio – co znaczy napaść. W etologii, nauce o zachowaniach...
Inwestycje w akcje
Ludzie inwestują na giełdzie z bardzo wielu powodów a najważniejszym z nich jest chęć ponadprzeciętnego...
Przyjaźń, definicje
PRZYJAŹŃ jest specyficznym rodzajem więzi emocjonalnej łączącej dwoje lub więcej ludzi. Jest to niecodzienny...
Skala
Termin skala wywodzi się od łacińskiego słowa oznaczającego szczebel. W języku polskim słowo to ma zastosowanie...
Grokowanie
Termin “grokowanie” pochodzi z powieści science fiction Roberta Heinleina pt. “Obcy...
Logotyp, definicja
Logotyp forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę,...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *