Reklama mówimy o niej w sposób bezosobowy, za pieniądze prezentuje się produkt lub usługę. Dzieje reklamy: era przed marketingowa, era informacji masowej, era badań. Każda reklama musi spełniać formułę AIDA (A- zwróć uwagę, I- wzbudź zainteresowanie, D- wywołaj chęć posiadania, A- nakłoń do kupna). Reklama nie może pozostać niezauważona. Musi przede wszystkim przyciągnąć uwagę odbiorcy. Fakt, że odbiorca zwrócił uwagę na reklamę, nie oznacza jeszcze, iż będzie chciał go nabyć. Przedstawione argumenty i reklamy muszą wywołać chęć posiadania u odbiorcy. Końcowa część reklamy powinna przekształcić wzbudzoną w odbiorcy chęć posiadania w konkretne działanie.
Cele reklamy: informowanie, nakłanianie, przypominanie. Język reklamy, czyli komunikat językowy, język sloganów, który wyróżnia: hasło, apel, dyrektywa, dewiza, sentencja, używany w celu zachwalenia towaru, do wzbudzenia chęci kupna i skorzystania z usługi; wpływa na świadomość odbiorcy przez stereotyp, oklepany zwrot, komunał, często w funkcji sentencji, pozytywnej, zwięzłej maksymy. Podstawą skutecznej kampanii reklamowej jest istota, czas i miejsce.