Hiperbola

środek stylistyczny polegający na ukazaniu opisywanego zjawiska w sposób przesadny, wyolbrzymiony. Stosowanie hiperboli wskazuje na silne emocje mówiącego i ma wywołać podobną reakcję u odbiorcy.

Przyjaźń, definicje
PRZYJAŹŃ jest specyficznym rodzajem więzi emocjonalnej łączącej dwoje lub więcej ludzi. Jest to niecodzienny...
Ekspresja, definicja
Ekspresja- (łac. exprimere – wyrażać) sposób malowania oparty o działanie środków wyrazu plastycznego...
DICKENS KAROL - życie i twórczość
KAROL DICKENS lub Charles John Huffam Dickens posługujący się pseudonimem Boz urodził się 7 lutego 1812...
Tkanka nabłonkowa, charakterystyka
Tkanka to zespół komórek, które wykazują podobieństwo budowy, wspólne pochodzenie oraz pełnią określone...
Żeromski Stefan, życiorys i twórczość
Stefan Żeromski urodził się 14 października 1864 roku w Strawczynie koło Kielc, zmarł natomiast 20 listopada...
ARMAGEDON
Megiddo leżało kilkanaście kilometrów na pd. wsch. od góry Karmel, na wzniesieniu dominującym nad równiną...
Na szagę
Wyrażenie to jest często używane w kontekście podejmowania działań, które wymagają odwagi, szybkości...
Pierścienice, charakterystyka
Pierścienice to zwierzęta zaliczane do bezkręgowców, które posiadają wydłużone ciało zbudowane z pierścieni....
Stres oksydacyjny - co to jest?
Stres oksydacyjny to sytuacja w naszym organizmie, kiedy produkcja niebezpiecznych cząsteczek, zwanych...
Efekt cieplarniany
Efekt cieplarniany czy inaczej też szklarniany to zjawisku, które polega na podwyższaniu się temperatury...
Mukowiscydoza, podstawowe informacje
Mukowiscydoza- choroba genetyczna (występuje mutacja w genie, którego produkt jest związany z transportem...
Produkt, najważniejsze informacje
Produkt jest podstawowym narzędziem marketingu mix. Produktem nazywamy w marketingu zarówno dobra materialne,...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *