Ogion Milczący – charakterystyka bohatera U. Le Guin, wypracowanie

Wypracowanie stanowi charakterystykę Ogiona Milczącego, jednego z bohaterów książki U. Le Guin pod tytułem „Czarnoksiężnik z Archipelagu” będącej lekturą w gimnazjum. Ogion był potężnym czarnoksiężnikiem, który został nauczycielem Duny, chłopca z wioski Gont. Gdy dowiedział się o zdolnościach magicznych chłopca, zdecydował się go uczyć. Nadał chłopcu dorosłe imię Ged i rozpoczął naukę czarnoksięstwa. Pragnął nauczyć chłopca zasad posługiwania się magią, sztuki rzucania czarów oraz poznania i używania magicznych ziół. Pragnął, by jego uczeń wyrósł na mądrego i odpowiedzialnego czarodzieja. Pragnął wpoić mu, że: „każde słowo, każde działanie (…) wypowiadamy i wprawiamy w ruch na korzyść albo dobra, albo zła”, dlatego musi być odpowiedzialny za wszystko co powie lub zrobi i ponosić konsekwencje swoich czynów.

Wypracowanie zawiera 449 wyrazów / 3086 znaków.

Ogion Milczący był jednym z bohaterów powieści U. Le Guin pod tytułem „Czarnoksiężnik z Archipelagu”. Ogion był potężnym czarnoksiężnikiem, który pojawił się na Wyspie Gont, by wziąć pod swoje skrzydła młodego i dobrze zapowiadającego się czarodzieja, Duny.

Gdy dowiedział się o zdolnościach magicznych chłopca, zdecydował się go uczyć. Nadał chłopcu dorosłe imię Ged i rozpoczął naukę czarnoksięstwa. Pragnął nauczyć chłopca zasad posługiwania się magią, sztuki rzucania czarów oraz poznania i używania magicznych ziół. Ogion był wielkim i potężnym magiem, ale także doskonałym i cierpliwym nauczycielem. Był bardzo wymagający dla swojego ucznia. Dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniami.

Pragnął, by jego uczeń wyrósł na mądrego i odpowiedzialnego czarodzieja. Pragnął wpoić mu, że: „każde słowo, każde działanie (…) wypowiadamy i wprawiamy w ruch na korzyść albo dobra, albo zła”, dlatego musi być odpowiedzialny za wszystko co powie lub zrobi i ponosić konsekwencje swoich czynów. Chciał, by chłopiec zrozumiał, że posiadanie umiejętności magicznych to ogromna odpowiedzialność, i że należy korzystać z niej w rozsądny i właściwy sposób.

Ogion już od samego początku wiedział, że Ged był doskonałym materiałem na wielkiego maga. Musiał jedynie pokazać mu właściwą drogę, bowiem chłopiec był nieokrzesany i często dawał się prorokować zawistnym kolegom. Używał magii w niewłaściwy sposób, tylko po to, by coś komuś udowodnić i jedna z takich sytuacji sprawiła, że Ged wywołał Cień, który odtąd za nim podążał. Ogion dał wyraźnie chłopcu do zrozumienia, że nie ucieknie przed Cieniem i prędzej czy później Ged będzie się musiał z nim zmierzyć, ale póki co brakowało mu na to odwagi.

Ogion Milczący był bardzo cierpliwym i nad wyraz opanowanym nauczycielem. Ged z niecierpliwością oczekiwał szybkich wyników, bo jak najprędzej chciał zostać wielkim magiem, ale to nauczyciel nauczył go pokory i cierpliwości. Uważał bowiem, że na wszystko jest odpowiednia pora i chłopiec musiał to zrozumieć. Dzięki naukom Ogiona Ged stał się bardzo cierpliwym i pojętnym uczniem. Ze zrozumieniem podchodził do wszystkiego, co przekazywał mu nauczyciel. Stał się opanowanym i wyrozumiałym chłopcem. Ogion przekazał Gedowi wszelkie podstawy, dzięki którym posługiwanie się magią w sposób odpowiedzialny było już dla Geda możliwe. Zaproponował również chłopcu, by dalszą edukację magiczną kontynuował już na wyspie Roke, w szkole dla czarnoksiężników, w której arcymagiem był arcymaga Nemmerle.

Ogion Milczący był niezwykłym człowiekiem. Pragnął dla swojego podopiecznego wszystkiego co najlepsze. Ze stoickim spokojem i cierpliwością uczył chłopca odpowiedzialnego posługiwania się magią. Poświęcił mu wiele czasu, bo pragnął przekazać mu wszystko to, co będzie mu w jego dalszym życiu niezbędne. Nade wszystko jednak, pragnął wpoić chłopcu, że posługiwanie się magią to bardzo odpowiedzialna sprawa, i żeby używał jej rozsądnie, bo może ona służyć zarówno dobru jak i złu oraz, że będzie musiał ponosić konsekwencje wszystkich swoich działań i decyzji. Ogion był bardzo mądrym i wspaniałym nauczycielem.

„Prośba o piosenkę” interpretacja wiersza Juliana Tuwima
„Prośba o piosenkę” interpretacja wiersza Juliana Tuwima Julian Tuwim był jednym z członków poetyckiej grupy skamander, wywodziła się ona bezpośrednio...
„Wiek XX” - interpretacja wiersza, Stanisław Młodożeniec
Stanisław Młodożeniec analiza wiersza „Wiek XX” z tomiku Kreski i futureski Stanisław Młodożeniec to jeden z najbardziej znanych przedstawicieli...
„Eviva l’arte” Przerwy - Tetmajera i „Padlina” Baudelaire – interpretacje wierszy
„Eviva l’arte” Przerwy – Tetmajera Podmiot liryczny ujawnia się w tym utworze. Jest to podmiot zbiorowy, ponieważ wypowiada się w liczbie mnogiej....
Młodopolska bohaterka „Chłopów” – Jagna
„Chłopi” Władysława Reymonta ukazują nie tylko postać całej gromady, ale także doskonały zarys każdej z postaci. Bohaterka, która zostanie przeze...
„Który skrzywdziłeś” interpretacja wiersza Czesława Miłosza, wypracowanie
„Który skrzywdziłeś” interpretacja wiersza Czesława Miłosza „Który skrzywdziłeś to tytuł wiersza Czesława Miłosza. Należy on do cyklu zawartego...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *