Dystrybucja obejmuje różne czynności, jakie przedsiębiorstwo podejmuje, aby uczynić produkt dostępnym dla klientów, a więc czynności związane z pokonywaniem przestrzennych, czasowych, ilościowych i asortymentowych różnic występujących między sferą produkcji a sferą konsumpcji. Dystrybucja pełni funkcje:
- Koordynacyjne ( zawieranie transakcji kupna-sprzedaży, gromadzenie i wymiana informacji o popycie)
- Organizacyjne (przemieszczanie produktów, magazynowanie produktów, przerób handlowy produktów).
Kanały dystrybucji są z kolei zestawem podmiotów, które uczestniczą w doprowadzaniu produktów od producenta do ostatecznego użytkownika. Wyróżniamy następujące rodzaje dystrybucji:
- Wyłączna ( ma miejsce gdy sprzedaż na określnym terytorium jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę i odnosi się do produktów, które są rzadko nabywane przez klientów, na przykład samochody)
- Intensywna (oferuje swe produkty w jak największej liczbie punktów sprzedaży i odnosi się do produktów codziennego użytku, na przykład pieczywo)
- Selektywna ( występuje gdy określny produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc i odnosi się do towarów, do których sprzedaży wymagane są określone warunki, na przykład meble).
Liczba wizyt: 11