Konkurs dla gimnazjów z dolnośląskiego

Dolnośląski Zespół Parków Krajobrazowych jest twórcą konkursu dla uczniów gimnazjów z województwa dolnośląskiego. Konkurs odbywa się pod nazwą – Ze zrównoważonym rozwojem na Ty. Idea przedmiotu konkursu zawarta jest już w jego nazwie. Dodajmy tutaj , że chodzi o zrównoważony rozwój, jego problematykę, wdrażanie do codziennego życia od początku powstania idei zrównoważonego rozwoju po dzień dzisiejszy. Zagadnienia poruszane w konkursie obejmują ochronę środowiska, krajobrazu, gospodarkę, problematykę ekonomiczną i społeczną, wszystko związane z ideą zrównoważonego rozwoju.

 

Cele jakie sobie stawia przed sobą konkurs i jego organizator to:

1. Zdobywanie i pogłębianie wiedzy dotyczącej różnych aspektów zrównoważonego rozwoju;
2. Poznanie historii powstania oraz idei zrównoważonego rozwoju;
3. Zrozumienie zależności pomiędzy działaniami ludzi a stanem przyrody;
4. Popularyzacja zagadnień z zakresu ochrony przyrody i krajobrazu, gospodarki
odpadami, gospodarki rolnej i leśnej, gospodarki przestrzennej;
5. Zwrócenie uwagi uczniów na problemy ochrony środowiska, wyrobienie
poczucia odpowiedzialności za stan środowiska;
6. Motywowanie i podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska
przyrodniczego w najbliższym otoczeniu;
7. Rozwijanie kreatywności i zainteresowań twórczych, których inspiracją jest
zrównoważony rozwój;
8. Zachęcenie uczniów do samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy;
9. Stworzenie uczniom możliwości do współzawodnictwa w interaktywnej formie
za pomocą platformy edukacyjnej.
10. Nawiązywanie kontaktów i wymiana doświadczeń pomiędzy Uczestnikami
Konkursu.

Konkurs jest zorganizowany w systemie dwóch etapów. Pierwszy etap to test kwalifikacyjny, złożony z 25 pytań. Jego celem jest sprawdzian podstawowej wiedzy z zakresu: ekologii, biologii, ochrony środowiska i geografii. Drugi etap konkursu składa się z 8 modułów, dostępnych dla uczestników w tygodniowych odstępach. Moduły drugiego etapu konkursu będą dostępne za pośrednictwem platformy e-learningowej. Każdy z owych modułów dotyczy innego aspektu zrównoważonego rozwoju. Testy w konkursie zostaną sprawdzone z pomocą systemu komputerowego, natomiast wykonanie poszczególnych zadań sprawdzi jury konkursu. W konkursie przewidziane są nagrody. Dla trzech finalistów nagrodami będą aparaty fotograficzne a dla 10 osób przewidziano wydawnictwa o tematyce przyrodniczej. Dla całych klas przewidziano nagrody w postaci wycieczki do Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa „Salamandra” w Myśliborzu. Zgłoszenia do rejestracji na platformie e-learningowej będą przyjmowane do 15 grudnia 2011 roku. Konkurs wydaje się być interesujący dla gimnazjalistów z województwa dolnośląskiego. Zachęcające są nagrody i sam temat konkursu. Problematyka zrównoważonego rozwoju jest obecnie jak najbardziej na czasie i niezwykle potrzebna w naszym życiu. Aby zrozumieć środowisko w jakim żyjemy.

Na czym polega kasyno bez weryfikacji?

W dzisiejszym świecie hazardu online coraz popularniejsze stają się kasyna bez weryfikacji. Ten rodzaj kasyn przyciąga graczy swoją prostotą i wygodą, oferując doświadczenie hazardowe bez konieczności przechodzenia przez procedurę weryfikacji tożsamości. Jednak na co można

Domowe Bąbelki

Świeża i delikatnie musująca woda? To możliwe dzięki domowym saturatorom, które umożliwiają szybkie i efektywne gazowanie wody. W dobie rosnącej świadomości zdrowotnej i ekologicznej, coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z tego rozwiązania, by

Czym zajmuje się nauka o finansach publicznych?

Nauka o finansach publicznych to dziedzina ekonomii, która bada, jak rządy na różnych szczeblach (centralnym, regionalnym i lokalnym) pozyskują, wydają i zarządzają środkami publicznymi, a także jak te działania wpływają na gospodarkę kraju. Jest to

Poszukiwanie Doskonałości POS: Od Projektu do Realizacji

Poszukiwanie doskonałości POS: Od projektu do realizacji

Uruchomienie skutecznej kampanii POS (Point of Sale) jest kluczowym elementem strategii marketingowej, która ma na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także wzmocnienie wizerunku marki w środowisku punktu sprzedaży. Sukces takiej kampanii wymaga przemyślanego podejścia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *