Aurelia Jedwabińska – charakterystyka postaci, M. Musierowicz – wypracowanie

Poniższe wypracowanie stanowi charakterystykę Aurelii jedwabińskiej, bohaterki występującej w książce Małgorzaty Musierowicz, zatytułowanej „Opium w rosole”. Dziewczynka, choć ma dopiero sześć lat, przezywa bardzo poważne problemy. Brakuje jej rodzicielskiej troski i wsparcia, matczynej miłości i pozytywnych emocji. W domu rodzinnym czuje się samotna i opuszczona. Nie czuje się związana z rodzicami, bo nie okazują jej wystarczających uczuć, nie rozmawiają z nią, nie przytulają, nie słuchają jej problemów. Jednym słowem nie mają dla niej czasu. Aurelia to bardzo miła i serdeczna dziewczynka, łatwo nawiązuje nowe znajomości, wobec sąsiadów jest serdeczna. Jest również towarzyską małą osóbką. Wśród nowych przyjaciół czuje się dobrze, staje się wesoła i ufna. Jest również bardzo bystra spostrzegawcza, widzi wiele rzeczy, które dla innych nie wydają się oczywiste.

Wypracowanie zawiera  449 wyrazów / 3092 znaki.

Aurelia Jedwabińska jest jedną z bohaterek występujących w powieści „Opium w rosole” autorstwa Małgorzaty Musierowicz. Jest córką Ewy i Eugeniusza Jedwabińskich. Matka uczyła matematyki w szkole, a ojciec, jak go sama nazywała, był „intelektualistą”. Oboje zapracowani nie poświęcali wiele uwagi swojej córce. Razem mieszkali w Poznaniu.

Aurelia to sześcioletnia, dość chuda i niska dziewczynka, miała ciemne włosy i oczy oraz malinowe rumieńce na policzkach. Zwykle ubierała się w czerwony płaszczyk, buty lakierki, a na głowie miała moherowy berecik.

Dziewczynka, choć miała dopiero sześć lat, przeżywała bardzo poważne problemy. Brakowało jej bowiem rodzicielskiej troski i wsparcia, matczynej miłości i pozytywnych emocji. W domu rodzinnym czuła się samotna i opuszczona. Nie czuła się związana z rodzicami, bo nie okazywali jej wystarczających uczuć, nie rozmawiali z nią, nie przytulali, nie słuchali jej problemów. Jednym słowem nie mieli dla niej czasu, a jej matka, Ewa, bała się okazać córce prawdziwe uczucia. Również ojciec nie poświęcał jej wiele czasu, dziewczynka się go nawet obawiała i starała się go unikać. Bardzo przeżywała fakt, że rodzice nie rozumieli jej potrzeb. A najbardziej czego pragnęła, to miłości i troski ze strony rodziców, a szczególnie matki. W domu była najczęściej smutną, zamkniętą w sobie dziewczynką, szukającą szczęścia u innych ludzi.

W rzeczywistości Aurelia to bardzo miła i serdeczna dziewczynka, łatwo nawiązywała nowe znajomości, wobec sąsiadów była serdeczna i otwarta. To u nich szukała ciepła i zrozumienia. Była również towarzyską małą osóbką. Chętnie bywała u nich na obiadkach, na które zwykle wpraszała się sama. Szukała towarzystwa. Wśród nowych przyjaciół czuła się dobrze i bezpiecznie, była wesoła i ufna.

Aurelia to również bardzo bystra i  spostrzegawcza dziewczynka, widziała wiele rzeczy, które dla innych nie wydawały się oczywiste. Była doskonałą obserwatorką, umiała wyciągać właściwe wnioski. Umiała również „czytać” ludzi. Wiedziała na przykład, że Matylda nie była dziewczyną dla Maćka. Wiedziała również, że to w nim kochała się Kreska.

Aurelia była niezwykłą dziewczynką, wiedziała czego chce i czego potrzebuje, nie bała się ryzyka i odrzucenia. Zagadywała ludzi, odwiedzała ich, spędzała z nimi czas. Szybko zaskarbiała sobie ich przyjaźń i akceptację. Była niezwykle zdeterminowana i odważna. Dzięki przebywaniu wśród sąsiadów i ich rodzin poznała wiele emocji i uczuć jakich brakowało jej w domu, w jej własnej rodzinie. Wiedziała co to przyjaźń, zrozumienie, wsparcie, troska o drugą osobę, wspólne rozwiązywanie problemów. Tego wszystkiego nauczyła się właśnie od nich, ludzi, na których mogła liczyć – dobrych i wiernych sąsiadów. To wśród nich czuła się akceptowana i dowartościowana. Aurelia okazała się bardzo dojrzałą, jak na swój wiek, młodą osóbką. A jej historia zakończyła się szczęśliwie, bowiem jej matka dostrzegła swoje błędy i postanowiła je naprawić. Zrozumiała, że najważniejsza jest miłość i pragnienia dziecka. Aurelia odzyskała spokój ducha i radość, a przede wszystkim nauczyła mamę, jak być matką.

„W warszawie” interpretacja wiersza Czesława Miłosza, wypracowanie
„W warszawie” interpretacja wiersza Czesława Miłosza Wiersz zatytułowany „W warszawie” napisany przez Czesława Miłosza należy do tomiku „Ocalenie”....
Porównanie bohaterów powieści Żeromskiego- Judym i Baryka - wypracowanie
Porównanie bohaterów powieści Żeromskiego- Judym i Baryka – wypracowanie Zarówno doktor Judym jak i Cezary Baryka to główni bohaterowie...
„Antygona” Sofoklesa - wypracowanie: Bunt bohatera
Motyw buntu i  pogodzenia się z losem – „Antygona” Sofoklesa Wiele czynników ma bezpośredni wpływ na poczucie potrzeby zmiany otaczającej nas...
Tytuł utworu a jego symboliczna wymowa- wypracowanie maturalne
Symboliczna wymowa i ukryte znaczenie tytułów dzieł literackich – wypracowanie maturalne Każde dzieło literackie nosi tytuł, to on nadany przez...
Wypracowanie – Życie chłopów na wsi z końca XIX w. ukazanych w powieści „Chłopi” W. Reymonta
Władysław Reymont w swej powieści „Chłopi” ukazał w sposób realistyczny życie chłopów na wsi z końca XIX wieku. Reymont opisał ich tak: „ (…)...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *