Wyniki egzaminu gimnazjalnego – metoda sprawdzania

Prace egzaminu gimnazjalnego sprawdzają wykwalifikowani egzaminatorzy według jednolitych kryteriów.

Prace egzaminu gimnazjalnego sprawdzają wykwalifikowani egzaminatorzy według jednolitych kryteriów.


Po sprawdzeniu prac ustala się wyniki egzaminacyjne w następujących sześciu zakresach:


język polski

historia i wiedza o społeczeństwie

matematyka

przedmioty przyrodnicze

język obcy nowożytny na poziomie podstawowym

język obcy nowożytny na poziomie rozszerzonym.



Każdy zdający egzamin gimnazjalny otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Dla każdego z powyższych zakresów będą podane dwie liczby: wynik procentowy oraz wynik centylowy.




Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu. Na przykład jeśli zdający za zadania matematyczne zdobył 23 punkty spośród 30 możliwych do zdobycia, to uzyska wynik procentowy równy 77.


Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.


Wyniki egzaminu gimnazjalnego są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.

Naturalne piękno z Grecji: odkryj moc kosmetyków Olive

Kosmetyki oparte na naturalnych składnikach od wieków cieszą się uznaniem, a Grecja jest jednym z najważniejszych źródeł takich produktów. Kosmetyki greckie Olive wyróżniają się przede wszystkim bogactwem składników pochodzących z oliwek, które od starożytności uważane

Czy można połączyć pracę z podróżowaniem?

W dzisiejszym świecie coraz więcej osób marzy o połączeniu pracy z podróżowaniem. Umożliwiają to nowoczesne technologie, które pozwalają na wykonywanie obowiązków zawodowych z każdego miejsca na świecie. Wiele branż, w tym marketing, IT, czy copywriting,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *