Umożliwia ono przekaz informacji, a do tego pozwala uzyskać wiele korzyści. Jest to system, dzięki któremu różnego rodzaju treści multimedialne mogą być wyświetlane w atrakcyjny sposób. Funkcjonowanie systemu bazuje przede wszystkim na cyfrowych nośnikach. Digital Signage wykorzystuje monitory LED i LCD, monitory interaktywne, projektory, ale też tablice projekcje i holograficzne.
Stawiając na Digital Signage możliwa jest całkowita automatyzacja zarządzenia treścią, stąd komunikaty mogą też w pełni dostosowywać się do odbiorcy, a to z pomocą określenia danych wytycznych. Dużą zaletą systemu będzie także różnorodne zastosowanie – mowa tu o celach marketingowych, a także informacyjnych. To przydaje się m.in. na lotniskach, w hotelach i w handlu, ale też na dworcach, w nieruchomościach komercyjnych, a także we wszelkich placówkach użytku publicznego. Nośniki zintegrowane z systemem tworzone są tak, by umożliwiały użytkowanie non stop.
Dodatkowo, prezentowane treści to ogólnie doskonałe wyjście, ale również pewna alternatywa dla tych klasycznych nośników, jak np. banery, plakaty oraz bilbordy. Wprowadzenia dedykowanego oprogramowania umożliwia centralne i zdalne zarządzanie treściami i to niezależnie od tego, jak wiele nośników informacyjnych pracuje w konkretnym systemie.
Sytuacje, w których Digital Signage będzie najbardziej efektywne?
Reklama i Digital Signage
Kiedy mowa o Digital Signage, mamy na myśli system, który świetnie radzi sobie podczas różnych marketingowych kampanii. Wyświetlanie treści multimedialnych w formie reklam, zachodzi wyjątkowa okazja na to, aby przykuć wzrok oraz uwagę, a to ze znacznie większą skutecznością niżeli zwykłe ulotki lub plakaty. Prezentacja ma miejsce przy pomocy ekranów LED, monitorów LCD, a także infokiosków – istnieje wiele możliwości. Mamy tu do czynienia z o wiele atrakcyjniejszą formą, niż w przypadku nośników analogowych. Wybierając Digital Signage mamy nie tylko możliwości korzystania z interaktywnych reklam, ale też by szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów, ich odmienne zachowania oraz inne czynniki zewnętrzne.
Poznaj – Mistrzostwo SEO: Jak wspiąć się na szczyt wyników Google
Przekaz informacji i Digital Signage
Wysyłanie informacji dynamicznych jest zacznie bardziej efektywne, niżeli tych w formie analogowej. Sposób ten wybierany jest przez coraz większe grono, a mowa tutaj nie tylko o zewnętrznych częściach siedzib, ale też o atrakcjach turystycznych, miejscach spotkań, czy też wnętrzach budynków. Idealnym przykładem są chociażby centra handlowe, hotele oraz kluby. Digital Signage bardzo dobrze sprawdza się, jako system kolejkowania w urzędach, jako katalogi książek w bibliotekach oraz rozkłady jazdy lub lotów. Obecnie w wielu momentach natrafimy już na dotykowe ekrany, które funkcjonują jako infokioski, totemy interaktywne lub wayfindery, pomagające odnaleźć się w dużej galerii handlowej. Będzie to też dobre wyjście, także w przypadku zapisów do lekarzy lub do publicznych punktów dostępu do Internetu.
Digital Signage i dekoracyjne oraz artystyczne instalacje
Niejednokrotnie zauważymy, że Digital Signage spełnia się w roli ciekawej, artystyczno-dekoracyjnej aranżacji. Jest to możliwe, dzięki przedstawicielom sztuki współczesnej, a ci bardzo często decydują się właśnie na to narzędzie. Duża ilość zastosowań różnych nośników, a to np. siatka LED umożliwia to, aby prezentacja odbyła się nawet na fasadzie dużego budynku. Treści te mogą być nie tylko typowo informacyjne, ale również reklamowe, kulturowe bądź rekreacyjne. Mówiąc o tym rozwiązaniu, wszelkie obiekty użytku publicznego, czy też galerie mogą cieszyć się treściami bez ograniczeń, które posiadają nośniki analogowe. Finalnie, Digital Signage sprawdzi się też podczas muzeum multimedialnego. Dziś, przekaz wiedzy poprzez wszelkie zmysły zyskuje na popularności, a stosuje się to już na coraz większej liczbie interaktywnych wystaw.