Od kilku lat na polskim rynku coraz większą popularność zdobywają tablety, które są świetną alternatywą dla nieporęcznych laptopów. Małe, lekkie urządzenia z ekranem dotykowym można zabrać ze sobą w podróż i używać do oglądania filmów, czytania książek, pisania tekstów i przeglądania internetu. A po użyciu wystarczy je z powrotem schować do torebki lub… plecaka. Dlatego właśnie niektóre szkoły już dzisiaj eksperymentują z tabletami jako poręcznym zamiennikiem dla niektórych podręczników – wyposażone w odpowiednie aplikacje urządzenia mogą wspomagać naukę języków obcych, chemii, fizyki i innych przedmiotów.
A co rozwój technologii może zmienić w samym funkcjonowaniu szkoły i w relacjach pomiędzy nauczycielami a rodzicami? W tej dziedzinie niewątpliwym przełomem są dzienniki elektroniczne, które już niedługo mogą całkowicie zastąpić ich tradycyjne, papierowe odpowiedniki. Elektroniczne systemy ocen pozwalają nie tylko na bieżącą ewidencję postępów w nauce, ale także informują rodziców o frekwencji i uczestnictwie ich dziecka w zajęciach pozalekcyjnych. Dzienniki są także zintegrowane z działalnością sekretariatu szkoły i planem lekcji, pozwalając na generowanie wszystkich niezbędnych w szkole dokumentów, takich jak sprawozdania, świadectwa i arkusz ocen. Pomaga to utrzymać porządek w informacjach i usprawnia komunikację pomiędzy uczniem, nauczycielem i rodzicami, którzy zawsze mają bieżące informacje o zwolnieniach, zastępstwach i zaplanowanych sprawdzianach. Dzienniki elektroniczne sprawdzają się świetnie także w szkołach, w których nie ma bezprzewodowego dostępu do internetu, ponieważ można z nich korzystać przy pomocy smartfona lub tabletu.