O co należy zadbać, by Twoje szkolenie było udane? Prócz decyzji gdzie obędzie się szkolenie, jakie sale szkoleniowe poznań wybrać, jaka data będzie najlepsza, niezbędne jest także zaproponowanie odpowiedniego tematu szkolenia, osoby prowadzącej, samej formuły szkolenia, jego agendy, a także dodatkowej wartości dla uczestników jak wsparcie po szkoleniu. Dowiedz się już teraz więcej na ten temat.
Temat
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że w dużej mierze temat szkolenia decyduje o tym, czy będzie one udane, czy wprost przeciwnie. Począwszy od momentu promocji, poprzez ilość zakupionych biletów uczestnictwa, a skończywszy na zainteresowanie kolejnym edycjami szkolenia. Temat takiego szkolenia powinien uderzać w konkretny problem uczestnika i dawać rozwiązanie. Tym samym musi być on poprzedzony solidnym badaniem grupy docelowej, jej bolączek, marzeń i aktualnych potrzeb. Tylko wtedy takie szkolenie będzie prawdziwym strzałem w dziesiątkę.
Prowadzący
Kolejnym ważnym aspektem udanego szkolenia jest osoba, która przekazuje wiedzę. Jeśli będzie miała ona charyzmę, to zachęci uczestników do aktywnego działania w trakcie szkolenia, a także uczestnictwa w innych szkoleniach, jeśli takie się pojawią. Marka osobista prowadzącego, to po temacie jedna z najistotniejszych składowych cieszącego się powodzeniem szkolenia.
Formuła szkolenia
Czyli sposób, w jaki jest przekazywana wiedza w trakcie szkolenia. Może to być forma wykładu, pracy w grupach, a także połączenie wykładu z kursem online. Formułę szkolenia należy dopasować do tematu szkolenia, jak i branży. W niektórych dziedzinach sam wykład może być wystarczający, w innych konieczna będzie część teoretyczna wraz z praktyczną, by uczestnicy mogli lepiej przyswoić materiał. Na tym etapie dobrze jest także przemyśleć materiały, które dostaną uczestnicy szkolenia dla ugruntowania wiedzy w przyszłości i odświeżenia zdobytych informacji.
Agenda
To ważne, by każdy uczestnik szkolenia wiedział, jaki będzie jego harmonogram. W jakich godzinach jest przewidziany wykład, kiedy odbędzie się przerwa np. na obiad bądź, czy jest zaplanowany czas na networking. Warto takie kluczowe informacje umieścić w agendzie szkolenia.
Wsparcie po szkoleniu
Jeśli chcesz zadbać o dodatkową wartość dla uczestników szkolenia, to świetnym rozwiązaniem może być wsparcie po szkoleniu i np. miejsce w sieci do wymiany doświadczeń, czy zadawania pytań. W tym celu doskonale sprawdza się grupa na Facebooku. Takie zaoferowanie czegoś więcej sprawi, że uczestnicy jeszcze chętniej podzielą się informacją o szkoleniu z innymi i śmiało polecą je dalej.